
A Cewe Magyarország Kft.,
mint a www.foto.hu weboldal üzemeltetőjének
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.foto.hu. weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének Vásárló általi használatának feltételeit.
Vásárló személyes adatainak
kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető
közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken [Adatkezelési Tájékoztató] keresztül.
A Honlap használatához
szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a
Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A Vásárló kifejezetten
tudomásul veszi, hogy a megrendelés kinyomtatott sorszámmal vagy kóddal
ellátott visszaigazolás szerződés írásba foglalásának minősül, azokat
Szolgáltató iktatja, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Hivatásos, - reklám, - és ipari
fotósok megrendelésére, illetve egyéb professzionális képek
előhívására, kidolgozására eltérő feltételek csak akkor vonatkoznak, ha
ezek a kidolgozást végző laborral kizárólag írásban kerültek
egyeztetésre.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A szolgáltató
Cégnév: Cewe Magyarország Kft.
Székhely: 1135 Budapest, Béke út 21-29
Adószám: 12305412-2-41
Cégjegyzékszám: 01-09-664654
Cégjegyzékszámot kibocsátó Cégbíróság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Elérhetőség: info@cewe.hu
Telefon: +36-1-451-10-88
Kapcsolattartó személy neve: Huszár Nelli
Név: CEWE Fotókönyv Ügyfélszolgálat
H-CS: 8:30-17:00 P: 8:30-16:00
061/451-1088
2. Vásárló
Vásárló mindazon személy, aki a
CEWE Magyarország Kft. hivatalos üzlethelyiségében vagy
ügyfélkapcsolati pontjain személyesen vagy a www.cewe.hu internet oldal
(a továbbiakban Honlap) igénybevételével elektronikus úton leadott
megrendeléssel a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel digitális
képről papírkép és ajándéktárgy vagy egyéb a CEWE Magyarország Kft.
által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.
3. Szerződés tárgya
A Vásárló által a www.cewe.hu
internetes oldalon (a továbbiakban Honlap) található alkalmazások útján a
Szolgáltató részére megküldött digitális fényképek előállítása, illetve
eseti jelleggel, azzal összefüggő további szolgáltatások (a
továbbiakban: Áruk), valamint a CEWE Magyarország Kft. által nyújtott
további szolgáltatások megrendelése és leszállítása.
4. a honlapon történő vásárlás
4.1. Regisztráció
A Honlap
tartalmának jelentős része elérhető minden Vásárló számára,
regisztráció nélkül. Egyes szolgáltatások, így a vásárlás azonban
regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, így a Honlapon történő vásárlás feltétele az érvényes regisztráció.
Vásárló regisztrálni a honlap
felületén megtalálható „Regisztráljon most” menüpontra kattintást
követően tud, ahol a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató
részére:
- Email cím
- Jelszó
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Számlázási adatok
- Cím
- Telefonszám
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.
Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@cewe.hu
e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően
Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció
törléséről. Vásárló Vásárlói adatai a törlést követően azonnal
eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már
leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem
eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok
visszaállítására többé nincs mód.
A Vásárlói hozzáférési adatok
(így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a
felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció
során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott,
köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig
feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen
módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Vásárló vllalja, hogy a
regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti
annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak
megfelelőek legyenek.
4.2. Megrendelés
CEWE Fotókönyv
A termék kategória kiválasztása
után a termék oldalon a „Megrendelem” gombra kattintást követően
lehetősége van a Vásárlónak letölteni a CEWE Fotóvilág Rendelőszoftvert -
majd telepítés után megkezdeni a szerkesztési folyamatot és a
rendelést, vagy az online rendelőfelületen megszerkeszteni és
megrendelni a kívánt terméket.
Vásárló a „Sajátgép” fülre
kattintás után kitallózhatja, mely könyvtárból kívánja a képeket
rendelésénél felhasználni a megrendelésre kerülő termékhez. Miután
kiválasztotta a megfelelő képet/ képeket, megadhatja az adott termék
speciális típusát, darabszámát és egyedi méreteit.
A képfelbontásra vonatkozó
információkat („Tökéletes”, „Jó”, „Elfogadható”, „Rossz”, „Elégtelen”)
figyelembe véve helyezheti a bevásárlókosarába a termékeket a
„Bevásárlókosárba” gombra kattintással.
Ezt követően a fejlécből
kiválasztva a megfelelő kategóriát, folytathatja további termékek
megrendelését, vagy a „Bejelentkezés” gombra kattintással a
bejelentkezhet vagy regisztrálhat a megrendelés lezárásához. A korábban
válogatott termékek a bejelentkezés előtt és után is törölhetőek.
Amennyiben a megrendelési
listán már nem kíván változtatni, megadhatja rendelése átvételi módját:
Házhoz szállítás, Személyes átvétel. Ezt követően, ha rendelkezik Kupon
kóddal itt beválthatja.
A választott átvételi módtól függően haladhat tovább a rendelési folyamaton:
Házhoz szállítás: A „Fizetési
mód” gombra kattintva választhatja ki mivel szeretne fizetni
(Visa,Mastercard, Készpénz), majd leellenőrizheti számlázási címét. A
„Megrendelés ellenőrzése” linkre kattintva jut a megrendelése
összefoglalójához. Itt összesítve megtekinthető a megrendelésre kerülő
kosara. Az ÁSZF elfogadását követően, a „Megrendelés elküldése” gombra
kattintással érvényesítheti megrendelését.
Személyes átvétel: Az „Üzlet
kiválasztása" gombra kattintva választhat átvételi pontjaink közül. A
„Megrendelés ellenőrzése” linkre kattintva jut a megrendelése
összefoglalójához. Itt összesítve megtekinthető a megrendelésre kerülő
kosara. Az ÁSZF elfogadását követően, a „Megrendelés elküldése” gombra
kattintással érvényesítheti megrendelését.
CEWE - Fotókidolgozás, Fali dekoráció, Fényképes ajándék, Fényképes naptár
A Vásárló a kívánt menübe
kattintva ki tudja választani, hogy milyen típusú kidolgozást,
dekorációt, ajándékot, naptárat kér a rendelkezésre álló lehetőségek
közül. Ha a Vásárló választott, akkor a „Megrendelem” gombra kell
kattintani, majd a képeit feltölteni és kiválasztani, hogy milyen
papírra, mekkora méretben stb. kéri a kidolgozást. Ha ezt megtette,
akkor „Kosár” gombra kattintani, ahol a kosár oldalra jut a Vásárló. Itt
leellenőrizheti a kosarának a tartalmát. Ha mindent rendben talált,
akkor a „Következő lépés, Bejelentkezés” feliratra kattintva, be kell
jelentkeznie fiókjába, vagy ha még nem regisztrált, akkor itt megteheti.
Regisztráció esetén meg kell adnia, a 4.1.
pontban meghatározott adatokat. Ha megtörtént a regisztráció, akkor a
„„Következő lépés, fizetési mód” feliratra kattintva kiválasztani a
fizetési módot a látható ikonok valamelyikére kattintva. A megjelenő
táblázat tetején a szállítási módot is ki kell választania. Ha személyes
átvételt választ, akkor a következő lépcsőben az üzletet is ki kell
választania, ahol szeretné átvenni a terméket. Ezt követően a
„Megrendelés ellenőrzése” gombot használva, egy összegző képernyőre jut,
ahol leellenőrizheti a megrendelését. Ha mindent rendben talált, akkor a
„Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja megrendelését elküldeni a
Szolgáltató részére.
4.3. Termékek ára
A Honlapon megjelenített
termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is
tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára tartalmazza a
kiszállítás illetve személyes átvétel költségét. Külön csomagolási
költség nem kerül felszámításra. A szállítási díj a vásárlás végén
adódik hozzá a termék(ek) árához, attól függően, hogy a Vásárló milyen
szállítási módot választ ki.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A Honlapon megrendelhető
termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy
a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A
módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden
gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba
miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem
köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes
áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat
vásárlási szándékától.
4.4. Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely
szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a
Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a
saját fiókjában (Vásárlói adatok módosítása), akár a megrendelési
felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva).
Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség,
rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból,
rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
4.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A
Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem
nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló
részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a
vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és
szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a
megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék
árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha
a Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz
észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy
napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, az adatok javítása
érdekében.
Vásárló
mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán
belül) nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó
visszaigazoló e-mailt.
E
visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat
elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató
és Vásárló között.
A
megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a
polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014
(II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a
fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
irányelvének rendelkezéseit.
4.6. Fizetés
Készpénzben, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor.
Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a
Szolgáltató üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben a
Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes fizetésre csak magyar
forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést
követően jogosult.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben
a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal vagy a GLS
futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra, lehetőség van arra,
hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse
készpénzben.
Bankkártyával:
A megrendelés végösszegének azonnali kifizetése történhet a Concardis
Bank bankkártyás rendszerén keresztül is. A rendszer biztonságos
csatornát használ és automatikus. A Concardis Bank kizárólag a Vásárló
által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja
meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A
megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára
vonatkozó információkról a X Bank nem kap értesítést Szolgáltatótól.
Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem
értesül, azokat csak a X Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a
fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a
Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL
titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal
zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. A bankkártyával való fizetés
a Concardis szerverén
keresztül történik erős (128 bites) SSL technológiával kódolt
weboldalon keresztül, így az Ön banki adatai garantáltan nem kerülnek
illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. Ha az online
fizetéssel kapcsolatban kérdése, észrevétele van, hívja az
ügyfélszolgálatunkat. A szolgáltató megrendelés során keletkezett és
birtokába jutott adatokat nem tárolja, azaz a kártyabirokos vagy
megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett
tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A szolgáltató a
tranzakció során keletkezett egyéb más adatokkal nem rendelkezik.
A Vásárló hibájából eredően
jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó
károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a
megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem
követeli. A Vásárló hibájából történt hibás, téves adatbevitelből,
megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen
felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok
megadása miatt keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem
vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja és
lehetőségeihez mérten kezeli.
Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, MASTERCARD
4.7. Számla
Szolgáltató
a megrendelt termékek kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén az
átvevő pont a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel
együtt kinyomtatott számlát ad.
4.8. Szállítás
A
szállítást a Szolgáltató a Vásárló által megadott szállítási címre a GLS
Futárszolgálat igénybevételével teljesíti a csomag kiszállítását. A
Honlapon leadott rendelések kiszállítása a hétfőtől-péntekig,
08:00-16:00 óra között történik. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem
tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan
szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló
biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.
Ha a Vásárló a nem tartózkodik
az általa a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag
átvétele meghiúsul, a futár még kétszer, megkísérli az átadást.
A terméknek a futártól való
átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék
mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az
átvételt követően a postás távozása után a Szolgáltatónak utólag
mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Az
átvételi dokumentum aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag
mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében
foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás
vagy a termék).
Ha a Vásárló sérülést tapasztal
a terméken vagy nincs megelégedve a minőségével vagy a csomagolás
sérült, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy
jelenlétében jegyzőkönyv felvételét kell kérni és a Vásárló nem köteles a
terméket átvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a
csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően
keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem
vállal!
Kizárólag abban az esetben
rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki
tudja fizetni annak díját a kézbesítőnek. Át nem vett, visszaküldött
csomag esetén a visszaszállítás díját a Szolgáltató a Vásárlóra terheli,
újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő utalása
esetén áll módjában ismételten elindítani.
4.8.1. Szállítási költségek
A termékek kiszállításának
költsége terméktől és mérettől függően változik, melyről bővebben a
Vásárló a következő linken keresztül tájékozódhat. http://cewe.hu/arak-szallitasi-hataridok.html
4.8.2. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje a termék típusától függően 3-15 munkanap.
Szolgáltató – Felek eltérő
megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem
nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó
rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a
fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a
Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a
szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a
szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás
felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben -
és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
4.9. Személyes átvétel
Vásárló
a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Szolgáltató a
megrendelési folyamat során kiválasztott üzlethelyiségében. A termék
átvételének legkorábbi időpontjáról Szolgáltató telefonon vagy e-mailben
értesíti a Vásárlót.
5. Elállási jog
5.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az
e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre
vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a
továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) terméknek,
b)több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d)
ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell
szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha
a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon
vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában
feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből
a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken: Elállási jog dokumentum keresztül
elérhető elállási nyilatkozat mintát is. Fogyasztó határidőben
gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A
Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban
történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni,
ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül
(akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai
úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy
telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax
küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás
szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára,
hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1.
pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt
futárnak átadja) a terméket.
A
termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót
terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll
módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás
kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha
Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a
Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon
belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett)
költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt
merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg
vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi
időpontot veszi figyelembe.
A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
Fogyasztó
kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat
miatt következett be.
Fogyasztót
nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
6. szavatosság
6.1. Kellékszavatosság
Vásárló az átvevő hellyel vagy a
Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén
Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő
alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért,
amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem
tudja.
Nem fogyasztóval kötött
szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint –
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha
a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a
terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának
bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a
szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a
termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően
keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka
a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által
támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított
hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a
Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági
igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető
része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb
részeire nem minősül érvényesítettnek.
6.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 6.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg
az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként
Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A
termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak
kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül
hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét
Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A
Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a
gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül
közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
6.3. Jótállás
Szolgáltató
nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet hatálya alá tartozna.
6.4. Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Vásárló érvényesítheti:
Házhozszállítás esetén:
Név: Huszár Nelli
Telefon: +36-1-451-10-88
E-mail: info@cewe.hu
Személyes átvétel esetén az adott átvételi pontban/üzletben.
7. Jogérvényesítési lehetőségek
7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Vásárló a termékkel vagy a
Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a
következő elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: CEWE M.o. Kft. 1135 Budapest
Telefonszám:+36-1-451-10-88
E-mail:info@cewe.hu
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:
- Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
- A területileg illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségei:
Területi Főfelügyelőség neve: Budapest Főváros Kormányhivatala Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Területi Főfelügyelőség székhelyének postai címe: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36-1 450-2598
Területi Főfelügyelőség e-mail címe: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Szolgáltató a szóbeli panaszt,
amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz
azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy
ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a
panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi
válaszával együtt köteles megőrizni.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát
személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a
Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább
részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles
eljárni;
Szolgáltató a telefonon vagy
egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal
egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más
hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi
azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz
visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban
érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés
jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és
Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval
való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
Békéltető Testületre vonatkozó
szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti
civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és
középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz,
vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
2016. február 15-én az EU Bizottsága egy új, bíróságon kívüli vitarendezési platformot
indított. A platform lehetővé teszi a fogyasztók számára internetes vásárlással kapcsolatos
vitáik gyors, bíróság nélkül történő rendezését. Az Online vitarendezési platform itt érhető el:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Megkeresését az info@cewe.hu email címen várjuk.
8. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen
Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes
tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított
rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata
alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást
követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
9. Tulajdonjog fenntartása
A
vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad.
Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely
okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató
irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem
lehet kötelezni.
10. Felhasználás további feltételei
10.1. Felelősség
Vásárló a
Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy
Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni
és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet,
testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való
felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár
minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért.
Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során
harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se
közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan
felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben
együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Vásárlók által a
Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett
tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes
tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás
oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek
más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi
gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
Az Internet
globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során
a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles
eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely
tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a
használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a
Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű
eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ
haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Szolgáltató és
Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött
megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli a regisztrációját, vagy ha a
Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.
10.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze,
annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a
Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz
fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a
szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon,
valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során
megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más
szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt
szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap
tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra
mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a
Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A
magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban
történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel,
kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben
kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap
használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot
Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy
védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges
ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e
szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül
semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.cewe.hu
domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által
foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az
internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a
Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására,
feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha
erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön
megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele
nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület,
illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát
módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni.
A Szolgáltatás
igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás
igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó
Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és
külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2014.06.13
Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el: